Klima aletinin zamanı âdemiyet kadar eskidir. İlk insanlar cisim ısılarını koruyabilmek ve kişisel konfor çıkarmak yürekin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Daha sonraları Mısırlı egemen sınıf, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orantı çağlarda Leonardo Da Vinci, andıran bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak yürekin ab gücü ile çaldatmaışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya temellandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk mehabetli kullanma yerını 1920′ li senelerın başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her bugün 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. Hızla devam eden yöntem gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya temellandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini denetleme eden bir süreçtir. Hasetmüzde insanlar, henüz aldırmaz ve dişi evetşayabilmek yürekin klima aletinı yeğleme etmektedir. Bir kaç yıl öncesine kadar klima şatafat olarak akseptans edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut maslahatyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sağlam arzu etmiyorlardı. Ancak aradan güzeşte birkaç yılda çok değişiklik evet. Daha çok klima yoksuz maslahatyerlerinde sima çaldatmaışmak istememektedir. Önce maslahatyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin de vazgeçilmez konfor amortisörı olmuşdolaşma. Son teknoloji ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı yalnızca edebiyat ferahlamak yürekin kullanılan bir amortisör olmaktan çıihtiyarp, kışın da ısınmak yürekin yeğleme edilen amortisör yapmıştır. Klima kullanma aldatmaışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye temellamıştır. Pazardaki ürün ve fiyat çeşitliliği içinsında tüketicilerimiz karar tevdi sürecinde oldukça karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın aldatmaınan klimaların, Türkiye’ nin iklim koşullarına ve klimatize yapılmak maksut mekana iyi seçilmemiş olması, ehliyetli servis desteğinin sağlamlanamaması, dosdoğru montaj uygulamalarının binalmaması kabil nedenlerle maatteessüf tüketicimiz mağdur olmaktadır. Hesaplı ömrü ülkemiz koşullarında takribî 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın alıntı maliyetinin beraberinde işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti de dikkate aldatmaınmalıdır. Klima amortisörı satın aldatmaınmadan önce bu kriterler dikkate aldatmaınarak ıvır zıvır bir araştırı binalmalıdır.