Logo nedir? Söz demeı olarak ana hakkındalığı dilimizde amblem olan, bir ustalıkin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, demeını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak ustalıkletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı ustalıki sembolize edebileceği gibi, markanın kendi demeı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara mevla olabilir.
Sorusu sorulduğunda söz demeının haricinde, birhayli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan insan yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı epey önemlidir. öteki taraftan logo tasavvur çdüzenışmasını meydana getirecek insan yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çdüzenışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, ustalıkletmenizin ve bundan sonraki çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çdüzenışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değustalıktirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş meydanı ile faaliyette mevcut şirketler derunin daha çok tercih edilebilir. Yek bir sektörde çalışkanlık gösteren ustalıkletmelerin umumiyetle logoları dalü simgeleme fiyat. Ama ansızın zait dal ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda temsil etmek imkansızdır.
Logo ne ustalıke yarar?
İşletmeler derunin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası olmayan bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devran aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kadim halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan bayağı bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple ustalıkletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza sağ adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasavvur” çdüzenışması ile esaslayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söyleyiş fiyat. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir zevahirte tanınmasını sağlayan ustalıkaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Düz, basitçe anlaşılır, hatırlanması basitçe, olanaklı evetğunca az skorda renkten oluşvarlıkıdır. Her çbedel baskı ve sektör tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok muhteşem ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı firma ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya muhteşem ziyan verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin hapishaneğine yaraşıklı olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini nasıl tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kenarıesna lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devran de sıkıntısızılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da firma derunin logo tasarlanacağı devran o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine bilim sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devran simgenin taşıyacağı deme bakımında bu bilim çok önemlidir.