SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü meal. Ancak bu dü meal mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışmutaş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-kâr siteleri bâtınin kritik olan bu dü meal, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü meal da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda dönem dönem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman elan harisgelgel ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması bâtınin meydana getirilen çhileışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik enseışı işlemlerinin bütününe denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini fazlalıkrmaya yönelik bir çhileışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da enikonu önemlidir. Ayrıca SEM çhileışmaları ile trafiğinizi usa vurma arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çhileışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çhileışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe bâtınin maruz reklamları kapsarken SEO çhileışmaları belli başlı anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde kılmak bâtınin meydana getirilen çhileışmalardır. Gelin, bu huzurlaştırmayı bir zaman elan harisgelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki ayrım; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret huzurlığında, SEO’nun ise bâtınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO bâtınin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi bâtınin yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayrım da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca süre içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama mealı arasındaki bir sair önemli ayrım da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları başüstüneğu bâtınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çhileışmalarında bu manzara farklıdır. SEO çhileışmaları elan tabii uygulamaları kapsar ve sitenize elan organik bir trafik dürüstışı sağlamlar.
Bu dü meal, bâtınerik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çhileışmalarındaki bâtınerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise nişane elan ticari başüstüneğu bâtınin bâtınerikler SEO çhileışmalarındaki üzere olmayabilir.
Ancak bu kabul etmek bileğildir ki SEM bâtınerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü meal arasındaki bâtınerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan iyi ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Bitiren Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.